Agenția de investiții ”Invest Moldova”, instituția mandatată să promoveze turismul, a lansat cea de a doua ediție a studiului privind percepția ofertei turistice locale 2021. Cercetarea a fost realizată de compania Magenta Consulting în cadrul campaniei naționale #NeamPornit, menită să promoveze şi să susţină turismul intern, astfel încât să fie asigurată creșterea fluxului de vizitatori spre atracţiile turistice autohtone.

Studiul este un document important pentru agenții economici din domeniul turismului, care pot vedea atât accentele pozitive din activitatea pe care o realizează, dar și schimbările pe care și le dorește clientul. În opinia specialiștilor Agenției de Investiții ”Invest Moldova”, cercetarea este un instrument bun pentru adapatarea serviciilor de turism autohton la realitățile economiei de astăzi, care a fost afectată de pandemia de Covid-19. Potrivita datelor statistice, în perioada ianuarie-septembrie 2021, agențiile de turism din țară au deservit 264 de mii de turiști, dintre care 60 de mii sunt cetățeni ai Republicii Moldova.

Mai mult, studiul realizat de Magenta Consulting arată că 67% dintre moldoveni prefără să viziteze cetățile și mănăstirile din Moldova. Alte 59 la sută preferă odihna în natură. Excursiile cu barca pe Nistru sunt preferate de 51 la sută. Excursiile la vinării și crame sunt solicitate de 44 de procente, iar odihna în baze de odihnă de 46 la sută.

Un alt capitol al cercetării arată că 70 de procente din respondeți consider că 1000 de lei este o sumă potrivită pentru a cheltui într-o zi de turism în Moldova. În același timp, participanții la sondaje consider că antreprenorii din domeniul turismului ar trebui să revadă prețurile pentru anumite servicii, iar promovarea atracțiilor ar trebui să fie mai activă.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1084 de persoane cu vârsta cuprinsă între 22-25 de ani. Scopul cercetării a fost de a oferi o radiografie a domeniului turistic și de a oferi un instrument calitativ de percepere a necesităților turistului autohton. Mai mult, este un ghid de stimulare a politicilor autorităților de dezvoltare a turismului national. 

Mai multe detalii de la evenimentul de lansare a studiului puteți găsi aici - eveniment de lansare

Studiul și rezultatele acestuia se găsesc aici.