Programul EXPORT MISSION a fost lansat: 30 de companii vor beneficia de misiuni de afaceri pentru diversificarea exporturilor
30 de companii locale vor putea beneficia de 2 misiuni de afaceri pe piețele de export din România, Germania, Țările Baltice. Acest lucru a fost anunțat astăzi, 2 februarie, în cadrul evenimentului de lansare a noului program - Export Mission.
Programul prevede identificarea partenerilor de afaceri relevanți pe piețele-țintă și organizarea sesiunilor bilaterale (B2B) individuale pentru contractarea livrărilor.
Rodica Verbeniuc, director general, Agenția de Investiții: “Potrivit Biroului Național de Statistic, exportul în anul precedent a scăzut cu 11,5%. În pofida scăderii considerabile a volumului de bunuri exportate, Agenția de Investiții, prin intermediul instrumentelor sale și programelor în susținerea exportului, a reușit doar din activitatea expozițională să genereze o valoare de export în sumă de 33,52 milioane de euro. Motivați de asemenea rezultate, prin noul program lansat astăzi ne propunem să sporim competențele exportatorilor și competivitatea pe piețele europene. Aceasta înseamnă că trebuie să devenim mai pro-activi, mai pregătiți, să ne ajustăm la noile realități, atât prin reconceptualizarea strategiilor de marketing și promovare, cât și prin sporirea capacității de conectare la e-Commerce și la utilizarea platformelor online.”
Misiunile de afaceri vor fi organizate pe 3 sectoare, selectate în urma consultărilor publice cu mediul asociativ: fructe proaspete și procesate – Germania, Țările Baltice; electronică, mașini, echipamente și utilaje – România, Germania; fabricarea de mobilă – România, Germania.
Aurel Casian, Director Executiv al Proiectului pentru Ameliorarea Competitivității al Băncii Mondiale: “Export Mission este un program de la care avem multe așteptări, cu rezultate bune. Am stabilit și obiective concrete pentru companiile care vor participa în acest program, unul din ele fiind întărirea competitivității de export prin facilitarea accesului la programele lansate de Stat, dar și prin accesul la finanțare pentru companiile orientate spre export”, a precizat Directorul Executiv al Proiectului pentru Ameliorarea Competitivității al Băncii Mondiale (PAC II).
Antreprenorii locali sunt invitați să aplice până la data de 12 februarie, completând formularul de înscriere accesând linkul - https://tinyurl.com/y66wlxmd și respectând o serie de criterii de selecție care sunt prevăzute în Regulamentul Programului care poate fi găsit aici.
Andrei CRIGAN, Expert Gateway & Partners: “Este un proiect la început de cale și sigur că vor fi și alte oportunități, sectoare și alte piețe în care urmează să fie susținute și mai multe companii exportatoare și producătoare. Mă bucur foarte mult că acest instrument important a devenit disponibil în portofoliul Agenției de Investiții și vine ca o completare organică la ceea ce înseamnă susținerea pentru târguri și expoziții.”
Programul EXPORT MISSION se înscrie în cadrul Proiectului Ameliorarea Competitivității, finanțat de Banca Mondială, care vine în sprijinul Guvernului Republicii Moldova pentru întărirea competitivității la export a agenților economici prin intermediul finanțărilor nerambursabile și a liniei de credit pentru exportatori; asistență autorităților în crearea unui mediu de afaceri favorabil și întărirea capacitaților instituționale a Agenției de Investiții și Organizației pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii.