Care au fost primele măsuri pe care le-ați întreprins în momentul în care v-ați dat seama că o stopare a vieții de zi cu zi este iminentă?

Din data de 13 martie, atunci când a fost instituit codul roșu la nivel național cu situația epidemiologică, GRAWE Carat Asigurări s-a aliniat prevederilor impuse de autorități, totodată luând urgent măsuri speciale, astfel încât, atât angajații, dar și clienții să fie în siguranță și să nu fie afectați în niciun fel de această situație.

În acest scop, am creat o celulă de criză formată din echipa de management și câțiva medici experți, angajați ai companiei noastre în cadrul Departamentului Despăgubiri Asigurări de Sănătate, având obiectivul principal continuitatea activității, menținerea tuturor serviciilor operaționale, dar și desigur protecția angajaților și clienților noștri. Astfel, pe lângă măsurile sanitare de protecție, așa cum era și firesc, am minimizat interacțiunea directă cu clienții, punând la dispoziția lor instrumente online, astfel încât orice operațiune legată de polițele de asigurare sau de daune să fie realizată de la distanță cât mai rapid posibil.

Cum a afectat pandemia procesele din interiorul companiei?

Desigur unele procese de muncă au fost amânate, însă ne-am bazat foarte mult pe comunicarea internă. Ne-am adaptat și obișnuit să facem ședințe la distanță, video call-uri, astfel ne-am asigurat ca fiecare angajat să nu aibă foarte mult de suferit din cauza pandemiei și să își poată face munca profesionist și în siguranță.

Evident că schimbarea modului de lucru peste noapte nu a fost ușor, având în vedere că o bună parte din angajați lucrează de acasă, însă considerăm că am fost destul de pregătiți atât din punct de vedere al echipamentului, dar și al personalului. Consultanții noștri din toată țara sunt foarte bine pregătiți să ghideze și să ofere cele mai bune oferte de asigurare clienților noștri prin telefon, apel video, email sau alte mijloace de comunicare, pentru că dorim să rămânem în continuare un partener responsabil și de încredere.

Cum a influențat afacerea, negativ și, reieșind din eventuale oportunități - pozitiv (pe termen lung)?

În contextul situației pandemice și a închiderii circulației peste hotare, unele linii de business au fost afectate, vorbim aici de Asigurarea Carte Verde și Călătorii peste hotare care au scăzut cu circa 70%.

În schimb, deloc uimitor, am observat un interes sporit față de produsele legate de riscurile de sănătate și care acoperă și riscul unei pandemii, cum ar fi asigurarea de viață. GRAWE Carat este în acest moment unicul asigurător pe linia Asigurărilor de Viață și ne bucurăm că mulți clienți au înțeles necesitatea unei astfel de asigurări.

Preferăm și în această situație să fim optimiști și să vedem lucrurile bune în primul rând. Pe lângă marile provocări, această situație ne-a oferit și oportunitatea de a ne dezvolta și perfecționa.

Asistăm la o accentuare a digitalizării, ceea ce era mai greu de crezut la început, dat fiind faptul că în sfera asigurărilor relația directă dintre client și consultant este una esențială, dar și, pentru că legislația Republicii Moldova nu prevede o flexibilitate la capitolul vânzare și despăgubire, emitere și semnare contracte de asigurare la distanță.

Acum însă, dat fiind faptul că mijloacele moderne de comunicare sunt foarte des utilizate, suntem siguri că această experiență fără precedent va fi un imbold către actualizarea cadrului legal care să permită dezvoltarea digitalizării în sectorul asigurărilor, deși trebuie să recunoaștem că aceasta presupune un proces complex și nu ține doar de cadrul legal dar și de mulți alți factori.

V-ați implicat în campaniile de susținere a medicilor sau altor categorii de angajați de pe "prima linie"?

Obiectivul principal al Companiei GRAWE Carat Asigurări este să ofere siguranță, astfel am considerat necesar să susținem eforturile de combatere a riscului COVID-19 prin donarea a 1.000 de teste către Agenția Națională de Sănătate Publică. Suntem foarte bucuroși că ceea ce părea la început un scop ambițios și chiar irealizabil, a devenit realitate. Am reușit sa aducem 1000 de teste care includ reactivi pentru toate etapele de lucru necesare unei investigații calitative și corespund normelor Organizației Mondiale a Sănătății.

Susținerea Sistemului Medical din Republica Moldova rămâne în continuare una din prioritățile noastre, pentru că anume în această perioadă este nevoie de solidaritate iar acțiunile concrete și corecte sunt decisive în lupta contra pandemiei.

Profităm de această ocazie și le transmitem medicilor noștri aprecierea pentru dedicarea, munca și eroismul de care dau dovada.

Care este prognoza Dvs. privind schimbările pe care le va impune această pandemie domeniului în care activați?

Considerăm încă prematur să dăm careva prognoze, având în vedere că este o perioadă fără precedent și că încă suntem în plină pandemie, însă putem spune cu certitudine că pandemia ne-a confirmat încă o dată că trebuie să ne reevaluăm stilul de viață. Este important să facem alegerile corecte și să înțelegem mai ales în această perioadă că trebuie să respectăm toate măsurile impuse de autorități, cum ar fi igiena, autoizolarea sau purtarea măștii.

Ce ține de activitatea companiei, s-a demonstrat că viteza reacției și luării de decizii în astfel de momente este crucială pentru a păstra continuitatea și a proteja sănătatea clienților și angajaților. Și desigur, cum am menționat mai sus, cea mai mare lecție este că foarte multe servicii le putem presta și de la distanță, respectiv este cazul sa ne digitalizăm, cât mai rapid și eficient.

Un scurt istoric în câteva propoziții privind istoria apariției companiei pe piața din Republica Moldova și evoluția, din momentul lansării până la începutul acestui an.

GRAWE Carat Asigurări este parte a unui concern financiar austriac solid cu o componenţă diversificată (asigurări, servicii financiare și societăți imobiliare) - Grazer Wechselseitige Versicherung – GRAWE Group care şi-a construit puterea financiară de-a lungul a peste 192 de ani de experienţă.

A intrat pe piața de asigurări din Republica Moldova în anul 2004, cu numele inițial de ”GRAWE Asigurare de Viață”. În toți acești ani de activitate, compania s-a dezvoltat continuu, și-a îmbunătățit serviciile, a consiliat cu profesionalism clienții, iar rezultatele financiare demonstrează acest fapt.

Din anul 2017 GRAWE Carat ocupă locul 1 în Topul Companiilor de asigurări din Republica Moldova, fiind singura companie care oferă clienților întreaga gamă de asigurări, începând cu asigurări de viață cu capitalizare și asigurări generale (Auto, Medicale, de Bunuri) la cele mai înalte standarde europene.

Este un obiectiv atins, dar nu ne vom opri aici. Vom continua să investim în Compania noastră și să oferim clienților noștri cele mai bune experiențe.

“Interviurile fac parte din campania de mulțumire adresată tuturor investitorilor străini din Republica Moldova care pe perioada pandemiei au demonstrat un simț înalt de responsabilitate socială, un exemplu model de grijă pentru angajați și proactivitate în reconceptualizarea activității. Campanie lansată de Agenția de Investiții cu sprijinul Proiectului „Consilierea Guvernului Republicii Moldova în politici economice”, implementat de către GIZ Moldova cu suportul financiar al Guvernelor Germaniei si Elvetiei’’.