BPO&SSC
Sectorul BPO & SSC din Moldova are un potențial ridicat, având în vedere avantajele oferite de țară atât în ceea ce privește resursele umane talentate, cât și costurile competitive.
În prezent, segmentul BPO reprezintă aproximativ 12% din piața de outsourcing. Un raport IDC * estimează că va înregistra o creștere semnificativă, atingând o valoare de 30,42 milioane USD până în 2024, comparativ cu 17,66 milioane USD în 2019.
Chiar dacă piața locală BPO & SSC este încă mică și are un potențial crescut, companiile existente reprezintă deja o mare varietate de industrii. De asemenea, există o serie de servicii care sunt furnizate, începând de la cele de bază (de exemplu, agentul de servicii pentru clienți), până la mai sofisticate (de exemplu, analist de date, inginerie). Moldova este deosebit de potrivită companiilor interesate de operațiuni mai mici și mijlocii, cu servicii de înaltă valoare, mai degrabă decât centrelor de servicii clasice cu mii de angajați.
Se estimează că dimensiunea actuală a forței de muncă din industria BPO și SSC din Moldova este de peste 3.000 de persoane (cu excepția externalizării IT), deservind în principal piețele europene și americane. Accentul de servicii se concentrează pe mai multe industrii, în special în sectoarele Logistică, Călătorii și Telecomunicații. În ultimii ani, a existat o creștere continuă a serviciilor cu valoare mai mare în sectorul BPO din Moldova, prin adăugarea de servicii sofisticate, inclusiv externalizarea juridică, externalizarea resurselor umane, analiza financiară, inginerie, business intelligence etc.

BPO intentioneaza să înregistreze un CAGR de 11,21% până în 2024.

Ingineria cercetării și dezvoltării este un alt sub-segment cu potențial ridicat, crescând la un CAGR estimat de 12,24%

Celelalte segmente (UX, Asigurarea Calității,Managementul Produselor) au cel mai mare potențial. și sunt cele mai apropiate de serviciile IT și se intentionind să înregistreze un CAGR de 11,92%. *
Companiile internaționale pot reduce costurile alegând să înființeze centre de contact și procesare a documentelor în Moldova. Companiile pot crește foarte repede și sunt capabile să deservească piețele UE și CSI în același timp. Odată ce automatizarea apare ca o tendință cheie în BPO, serviciile IT sau produsele din Moldova în domeniul automatizării BPO au un potențial promițător.

Tendinte

Oportunitati
Accent continuu al companiilor internaționale de reducerea costurilor de la

Lipsa competențelor domestice în anumite zone BPO din Europa

Cerere crescută pentru servicii BPO bazate pe web





Unele dintre cele mai competitive costuri operaționale din Europa - HR și alte costuri operaționale

Forța de muncă calificată se extinde cu aproape 16 000 de noi absolvenți

Infrastructură de rețea competitivă - una dintre cele mai mari viteze de internet din lume
Aproximativ 80% dintre companii folosesc limba engleză ca limbă de lucru. În timp ce majoritatea companiilor care își externalizează operațiunile în Moldova provin din SUA și Europa de Vest, în multe cazuri, proiectele provin de la filialele lor din Moscova, București sau Kiev. În această situație, Republica Moldova are un avantaj unic, cu o performanță foarte ridicată atât în limba rusă, cât și în limba română, iar echipe întregi pot fi ușor mutate pentru a lucra pe bază de proiect fie în România, fie în țările vorbitoare de limbă rusă.
Chișinău, capitala Moldovei, este mândră că a câștigat premiul „Orașul emergent al anului în SEE”, înaintea orașelor precum Tbilisi și Sofia, într-una dintre cele mai importante conferințe din domeniul Business Process Outsourcing & Shared Service Center - „Summit-ul și premiile CEE pentru servicii comerciale 2020”, desfășurat la Varșovia, Polonia.