Republica Moldova a fost prezentată în exclusivitate ca destinație turistică la New Deal Europe Marketplace 2021, eveniment care conectează anual principalii buyeri și furnizori din domeniul tursimului din Balcani.

Marketplace-ul a avut loc în format online în contextul restricțiilor impuse de pandemie, unde 200 de clienți turistici din 38 de țări s-au întâlnit cu 148 de furnizori din toate cele 12 țări din regiunea balcanică.

Evenimentul a atins recordul de 3000 de întâlniri B2B, realizate între participanți, cu scopul de a stimula turismul în perioada de criză.

Directorul General al Agenției de Investiții, Rodica Verbeniuc, a participat în calitate de speaker la eveniment și a prezentat oferta turistică a Republicii Moldova, accentuând cele mai importante destinații și activități care pot reprezenta puncte de atracție pentru turiști. Rodica Verbeniuc a mai subliniat cât este de important să susținem companiile noastre în eforturile lor de dezvoltare, într-o perioadă deloc ușoară pentru acest domeniu.

La New Deal Europe Marketplace 2021 și-au prezentat ofertele un șir de companii din industria turismului și a ospitalității din țară, precum Berd’s Chisinau MGallery Hotel Collection, Castel Mimi, Purcari Winery, Radisson Blu Leogrand Hotel, Tatrabis și Visit Moldova.

În cadrul evenimentului a fost difuzat și spotul video lansat în cadrul campaniei internaționale “Moldova: A place to find yourself”, în care este promovat potențialul turistic al Republicii Moldova într-o lumină nouă, reprezentând țara noastră ca fiind o simbioza dintre natură și muzică, gastronomie și vin, aventură și alte experiențe autentice, prin care oricine se poate regăsi sau reinventa.

Organizatorii evenimentului au ținut să menționeze că deși pandemia a afectat modul în care percepem călătoriile și a schimbat fața turismului global, această industrie nu stă pe loc. În acest sens, directorul Departamentului regional pentru Europa din cadrul Organizației Mondiale a Turismului, Alessandra Priante a declarat că țările din regiunea balcanică pot servi ca exemplu pentru restul lumii pentru atitudinea lor pozitivă și disponibilitatea lor de a colabora într-o lume atât de plină cu provocări.

Interviul integral al Directorului General al Agenției de Investiții, Rodica Verbeniuc, oferit pentru New Deal Europe, poate fi vizionat aici: https://vimeo.com/538679604/cba9c5772c

***

Agenția de Investiții este unica instituție mandatată să promoveze imaginea Republicii Moldova pe dimensiunea economică, investițională și turistică, fiind administrator al Brandului de Țară.

Agenția elaborează platforme și instrumente de promovare în susținerea mediului de afaceri din Republica Moldova și facilitează dialogul interinstituțional pentru investitorii străini, prin stabilirea de parteneriate de colaborare cu toate grupurile de interes.