Încă o inițiativă de susținere și promovare a Moldovei ca destinație turistică neexplorată a fost lansată în cadrul campaniei #NeamPornit #Protejați. Noul proiect, susținut de Primăria mun. Chișinău, reprezentă o pictură murală cu identitatea grafică a brandului de țară „Pomul vieții”, care va fi pictat în scurt timp, sub podul de la Telecentru, la intersecția străzilor Miorița cu șoseaua Hâncești, din Chișinău.

Pictura murală va fi realizată pe parcursul a 35 de zile de către artistul muralist Dumitru Potapov și se va întinde pe o suprafață de aproximativ 3.800 de metri pătrați. Inițiativa vine să susțină călătorii și pe toți cei care merg prin zonă să descopere Moldova ca destinație turistică.

Rodica Verbeniuc, Director General al Agenției de Investiții: „Simbolul „Pomul vieții” face parte din ADN-ul nostru pentru că în ramurile lui trece absolut tot ce ne reprezintă, iar Agenția de Investiții, când l-a preluat, i-a oferit și culoarea economică, transformându-l într-un brand de țară care prezintă și oferta investițională și de export a Moldovei. Este un simbol atractiv nu doar prin identitatea vizuală dar și prin acea energie internă, filozofie, pe care o înglobează. În ultimii doi ani, „Pomul vieții” a făcut parte din standurile de țară ale Moldovei la expoziții internaționale, în peste 40 de țări. Această inițiativă va fi implementată cu suportul financiar a mai multor companii private, fapt pentru care le mulțumim partenerilor noștri care continuă să se implice în promovarea și susținerea turismului local.”

Ideea picturii murale a apărut din dorința unor companii private de a se implica și de a susține campania națională de promovare și relansare a turismului intern #NeamPornit #Protejați, în condițiile în care sectorul ospitalier a fost cel mai lovit de efectele pandemiei.

Eugen Boico, Director General al Agenției Creative „Publicis”: „Echipa „Berd’s Design Hotel” s-a adresat la noi cu dorința de a crea ceva ce ar dura în timp, ar celebra tradițiile noastre și ar invita moldovenii să descopere tot ce avem mai frumos. Acest pod este un punct de trafic și ne-am gândit că ar fi foarte frumos ca locul pe unde trec cu automobilele majoritatea celor care pleacă spre alte locații să-l celebrăm în acest mod – prin intenția de a descoperi Moldova, dar și de a-i invita pe toți să călătorească în țară.”

Lucia Berdos, Fondatoare „Berd’s Design Hotel”: „Îi invităm pe toți să promovăm valorile noastre naționale, tradițiile noastre și destinația turistică Republica Moldova. Avem locuri frumoase, deosebite, iar noi promovăm în hotelul nostru patrimoniul cultural într-un design de nivel mondial. Considerăm actuală și importantă dezvoltarea unui asemenea proiect, într-un an cu foarte multe provocări. Dincolo de succesele economice, sunt importante și valorificarea, aprecierea, creșterea, cultivarea frumosului din jurul nostru.”

Sergiu Aftenev, Director „Caparol”: „Am acceptat fără ezitări participarea în acest proiect mural, prin acordarea vopselelor și grundului necesar. Va fi o lucrare fără precedent pentru Moldova, odată ce vom acoperi aproape patru mii de metri pătrați de suprafață. Pentru lucrarea dată, vom utiliza un grund special pe bază de cuarț pentru a întări suprafața existentă și pentru a crea un suport cât mai solid pentru vopseaua care va fi aplicată. Acesta este un proiect ambițios la care participăm, iar acest lucru înseamnă mult pentru noi, dar și pentru partenerii noștri.”

La rândul său, Primăria Municipiului Chișinău susține inițiativa lansată, dar și comunitatea de artiști grafici din Republica Moldova. În acest sens, în curând va fi ridicată interdicția de a picta pe pereții Stadionul Republican, iar pictorii care sunt în căutarea unui loc vizibil unde să se exprime, vor avea acces la o pânză imensă, unde se vor putea exprima artistic.

Ion Ceban, Primarul General al municipiului Chișinău: „Este o idee frumoasă și un lucru binevenit. Susțin promovarea turismului autohton, iar în acest sens, în fiecare duminică, împreună cu familia încercăm să descoperim locurile autentice din țară, de la nord spre sud și de la est spre vest. Avem o țară foarte frumoasă, trebuie să mergem noi să o aflăm, să o arătăm colegilor noștri, prietenilor, celor dragi, celor de peste hotare că avem potențial. În această inițiativă, Primăria municipiului Chișinău este recunoscătoare și le mulțumește companiilor partenere care susțin dezvoltarea turismului local.”

În acest context, Agenția de Investiții din Moldova lansează și un apel către toți voluntarii din Moldova de a se implica cu idei creative de a transforma podul de la Telecentru într-o trecere-simbol de reper către destinațiile turistice din Moldova. Doritorii sunt invitați să completeze un chestionar, care poate fi găsit pe pagina de Facebook a campaniei #NeamPornit, iar ulterior, vor fi invitați să-și expună ideile alături de alți artiști implicați în proiect.

Interes sporit față de campania #NeamPornit #Protejați

După lansarea campaniei #NeamPornit #Protejați de către Agenția de Investiți din Moldova, interesul față de atracțiile turistice locale a crescut considerabil. Acest fapt o demonstrează și datele statistice care arată că pagina de Facebook a campaniei a ajuns la peste 7500 de urmăritori și a acumulat peste 87.000 de interacțiuni. Iar harta #NeamPornit, lansată la mijlocul lunii iunie, înglobează 586 de locații și obiective cu potențial turistic, care ascund experiențe autentice bogate care așteaptă să fie descoperite.

Campania națională #NeamPornit a fost lansată la sfârșitul lunii aprilie de către Agenția de Investiții, partener de dezvoltare al sectorului turismului. Inițiativa are ca scop stimularea și creșterea creării de oferte turistice locale, în contextul în care sectorul ospitalității a fost dur lovit de efectele pandemiei de COVID-19. Pentru informații, urmăriți pagina de Facebook #NeamPornit și pagina web neampornit.md.