Cum v-a “prins” anul 2020, fiind o situație absolut nouă pentru întregul glob?

În situaţia pandemică avem alte priorităţi: cel mai important lucru a devenit siguranţa colegilor, şi a clienţilor, stabilitatea şi continuitatea business-ului. Majoritatea colegilor din sediul central au stat in home office (muncind la domiciliu), iar în fiecare unitate am asigurat condiţii întru păstrarea sănătăţii. Ce ţine de planurile de afaceri, suntem conservatori, dar optimişti.
Este “la modă” să vorbești pe timp de criză despre faptul că problemele mari crează oportunități mari. În cazul domeniului Dvs. de activitate ați simțit acest lucru?
În primul rînd experienţa asta a ajutat să ne demonstrăm valorile ca echipă şi indivizi - am stat alături de colegii şi clienţii noştri. Nu în ultimul rînd, viaţa noastră s-a schimbat, şi multe dezvoltări au fost accelerate.
Responsabilitatea socială este o componentă esențială în afacerile mari. Mulți preferă să facă bine în liniște, dar, oricum, voi insista cu întrebarea referitor la acțiunile de suport întreprinse în această perioadă grea. Cum vedeți această responsabilitate socială pe timp de criză? Ce acțiuni ajută mai mult în acest caz?
Noi demonstrăm responsabilitatea noastră socială prin donaţii şi sponsorizări direct către spitale. Iar în scurt timp vom lansa oficial fundaţia noastră pentru a promova şi îmbunătăţi educaţia financiară a populaţiei.
În noile condiții, ce poate face statul Republica Moldova pentru ca marele investiții să poată asigura în continuare un număr important de locuri de muncă și susținerea bugetului statului?
În perioada pandemică, reprezentanţii business-ului au avut foarte multe discuţii fructuoase cu oficialii, iar opinia noastră comună este, că reformele şi dezvoltările începute trebuie să fie continuate, şi accelerate.
Când și cum ați început activitatea în Republica Moldova ca și companie și personal?
Oficial, ca şi companie, în iulie 2019, personal, în februarie 2019. Noi am intrat pe piaţă cu o achiziţie, pentru că, evaluând condiţiile şi oportunităţile de pe piaţă, am fost convinşi că este un „perfect match” pentru strategia noastră generală. Ce ţine de outsourcing, parţial putem să îl rezolvăm local, dar sunt multe cazuri unde piaţa autohtonă nu oferă o soluţie de outsourcing.

Cum a evoluat compania în acești ani?
Suntem într-o constantă creştere, şi în continuare angajăm, şi extindem echipa noastră, neoprindu-ne nici măcar în condiţiile stării de urgenţă. Investim în oameni şi în tehnologie.
Investitorii onești și responsabili aduc cu ei și încearcă să “planteze” în Republica Moldova, standarde internaționale de administrare a afacerilor, intoleranță absolută la acte de corupție, transparență în activitate, salarizare legală cu aplicarea unor sporuri în funcție de eficiența angajatorului, bonusuri, ajutoare etc. Pe cât ați reușit să adaptați mediul angajați/parteneri locali la aceste standarde?
Noi am avut noroc, pentru că prin achiziţia efectuată am înlocuit un alt investitor străin, cu o abordare similară cu a noastră. Standardele noastre aplicate în Republica Moldova, sunt aceleaşi, ca şi în ţările UE: nu există nicio diferenţă.

Care este cel mai mare succes și față de ce rezultate aveți cele mai mari rezerve și la care mai urmează să se lucreze?
Cel mai mare succes? Echipa noastră fidelă, motivată, foarte bine pregatită și stabilă. Dar încă mai trebuie să lucrăm mult la proiectul de digitalizare şi dezvoltare a serviciilor.
Interviurile fac parte din campania de mulțumire adresată tuturor investitorilor străini din Republica Moldova care pe perioada pandemiei au demonstrat un simț înalt de responsabilitate socială, un exemplu model de grijă pentru angajați și proactivitate în reconceptualizarea activității. Campanie lansată de Agenția de Investiții cu sprijinul Proiectului „Consilierea Guvernului Republicii Moldova în politici economice”, implementat de către GIZ Moldova cu suportul financiar al Guvernelor Germaniei și Elveției’’.