Astăzi, în cadrul unui eveniment cu mediul asociativ al industriei turismului, Agenția de Investiții a dat startul oficial pentru etapa 2 a campaniei #NeamPornit 2021. Inițiativa a fost lansată în 2020, în contextul în care sectorul turismului fusese grav afectat de pandemie și actorii din industrie aveau nevoie ca niciodată de susținere. Pe de altă parte, locuitorii țării noastre, care nu mai aveau posibilitatea să călătorească în afara țării așa cum erau obișnuiți, erau în căutare de destinații pe care să le viziteze în țara noastră. Astfel, campania a venit să promoveze obiectivele turistice mai puțin cunoscute și să încurajeze cetățenii să călătorească în ținutul natal. În această vară, Agenția de Investiții vine cu un șir de inițiative care să ofere continuitate promovării și explorării destinațiilor turistice cu experiențele inedite pe care le poate oferi țara noastră, atât în rândul locuitorilor acesteia, dar și în afara ei. 
 
Astfel, cu această ocazie a fost prezentat brand book-ul pentru sectorul turistic, conceput în special pentru reprezentanții mediului asociativ în vederea promovării Republicii Moldova drept destinație turistică pe extern, ca rezultat al campaniei dezvoltate de Agenție “Moldova: A place to find yourself”.  Acesta prezintă elementele structurale ale brandului de țară - Pomul Vieții, regulile de utilizare corectă a Brandului turistic precum și exemple de utilizare ale acestuia.
 
De asemenea, a fost prezentată broșura turistică care povestește într-un limbaj autentic despre istoria, cultura, gastronomia Moldovei, dar și despre experiențele pe care aceasta le poate oferi turiștilor. Broșura include și o hartă informativă care cuprinde atracțiile turistice din țară, precum lăcașuri de cult, muzee, parcuri și rezervații, vinării, dar și alte locuri ce pot prezenta interes atât pentru turiștii interni, cât și cei externi. Broșura este un instrument inedit, care poate fi utilizată atât de actorii din industria turismului, de sectorul asociativ, dar și de orice persoană care vrea să povestească unui potențial vizitator despre țara noastră. 
 
Au fost anunțate două rute turistice noi care vor conecta Republica Moldova la circuitul turistic internațional. Este vorba despre Ruta transfrontalieră România – Republica Moldova a  Bisericilor de Lemn și în proces de elaborare -Ruta Meșteșugarilor. 
 
Ruta Bisericilor de Lemn este o rută cultural-turistică în care au fost incluse șapte biserici de lemn din Republica Moldova, alături de alte 183 de lăcașe de cult de peste Prut. Inițiativa dezvoltată de România și extinsă pe teritoriul țării noastre cu ajutorul Agenției de Investiții are ca scop promovarea destinațiilor turistice, dar și dezvoltarea durabilă a monumentelor de artă și cult. Astfel, turiștii străini, dar și cei de acasă sunt invitați la o călătorie plină de descoperiri culturale, care au ca scop valorificarea patrimoniului istoric comun. Ruta va dura două zile, timp în care turiștii vor parcurge 635 de kilometri de la prima până la ultima destinație.
 
Ruta Meșteșugarilor va oferi posibilitate turiștilor de a cunoaște îndeaproape, dar și de a deprinde meșteșugurile tradiționale ale țării noastre. Pentru crearea rutei au fost identificați meșteșugarii care au ofertă turistică și au fost organizate ședințe de instruire pentru a-i pregăti pe aceștia să-și primească vizitatorii. De asemenea, a fost elaborat ghidul de identitate al Rutei Meșteșugarilor. 
 
Nu în ultimul rând, echipa Agenției de Investiții a lansat astăzi un dance challenge. Mișcările sunt însoțite de melodia lui Pasha Parfeni „Lăutar”, care a fost oaspete la acest eveniment. Artistul și-a exprimat susținerea pentru campania #NeamPornit și a îndemnat toți concetățenii să călătorească prin țara lor natală și să descopere ce le poate oferi.  Prin acest challenge Agenția de Investiții îndeamnă pe toți cei care vor să promoveze locurile frumoase și care merită vizitate din localitățile lor, să repete mișcările de dans din video pe care îl pot găsi pe paginile și canalul de youtube #NeamPornit și Agenția de Investiții/Invest Moldova. 
 
„Mă bucur foarte mult că artiștii locali susțin cu atâta deschidere ideile noastre și sunt de acord să participe la promovarea campaniilor pe care le lansăm. Uneori, noi locuitorii Moldovei, cunoaștem mai bine unele locuri din străinătate, decât propria noastră țară. Prin campania aceasta, lansată anul trecut și care are o continuare la fel de ingenioasă și în acest an, avem scopul de a susține actorii din domeniul turismului, dar și de a arăta Moldovenilor ce țară frumoasă au. În contextul pandemiei , atunci când siguranța este prioritatea numărul unu, se vorbește foarte mult despre turismul de proximitate, fapt care ne arată o dată în plus că nu trebuie să mergem departe pentru a avea niște experiențe absolut inedite și care să ne aducă maximă satisfacție.” 
 
#NeamPornit să dansăm în cel mai frumos loc din localitatea ta” este îndemnul lansat de echipa Agenției de Investiție.  
 

#NeamPornit Dance Challenge Agenția de Investiții  https://wetransfer.com/downloads/8f1b47c2749e230d04480e21aa1b44b820210715103457/263b0e

Prezentarea campaniei și a unui șir de activități în domeniul turismului:
https://flipbookpdf.net/web/site/0de81fa61a25777891b05348b4300989e303f749202107.pdf.html