Agenția de investiții din Moldova s-a situat pe locul 5 în clasamentul agențiilor de investiții din țările Europene emergente. Moldova a urcat 19 poziții din 2020, fiind devansată anul acesta de instituțiile omoloage din Estonia, Lituania, Letonia și Ucraina. În același timp, Moldova este pe locul 1 la categoria validitatea informației, care se referă la veridicitatea și actualitatea informațiilor prezentate pe site-ul oficial al Agenției.

 

“În 2020 multe agenții de investiții din țările Europene au fost luate prin surprindere de pandemie și unele dintre acestea au ezitat să inițieze acțiuni, în timp ce bătălia pentru investițiile străine directe a continuat. Însă aceasta a fost o perioadă în care prezența agențiilor și susținerea acordată a fost mai importantă ca niciodată” declară organizatorii.

 

„Sunt extrem de mândră că efortul susținut al echipei Agenției de Investiții a dat rezultate atât de frumoase și sunt recunoscute, atât în interiorul, cât și în afara țării. Locul ocupat în acest clasament îmi arată că strategia pe care am aplicat-o în activitatea agenției pe parcursul ultimilor ani a fost una eficientă” a declarat Rodica Verbeniuc, Directorul General al Agenției de Investiții

 

Evaluarea agențiilor este efectuată în baza următoarelor criterii: susținerea și dezvoltarea comunității, validitatea informației, inovație și creativitate, prezența online și ușurința în utilizare și reacția la evoluțiile curente. După cum s-a menționat mai sus, la categoria validitatea informației, care analizează cât de veridică, relevantă și actuală este informația pe care o publică agenția pe website https://invest.gov.md, rețelele de socializare și în newsletterul distribuit, Moldova este pe locul 1.

 

Clasamentul este elaborat de către compania Emerging Europe, care din 2018 a monitorizat cum cele 23 de agenții de investiții din regiune își comunică oferta și cum își folosesc canalele digitale pentru a atrage atenția potențialilor investitori la oportunitățile de afaceri din sectoarele cheie ale țării. Pe parcursul acestei perioade unele agenții au dispărut sau s-au reorganizat și altele noi au apărut.

 

Cercetătorii care au efectuat studiul și au elaborat clasamentul sunt de părere de părere că în multe țări există o lipsă de coordonare între elementele de management al reputației și instituțiile implicate în promovarea țării, aceasta fiind deseori victimă a politicii interne, ceea ce duce la lipsa unei abordări strategice și a continuității, abordarea învechită a brandingului țării și o dependență prea mare de publicitate ca metodă de promovare. Uneori imaginea este privită ca fiind mai importantă decât realitatea, respectiv brandul sau mesajele nu sunt credibile.

Astfel, țările care se află în fruntea clasamentului pot servi drept exemplu din punct de vedere al comunicării și al calității serviciilor pe care le prestează.